Töltött csirkemell (kijevi, felvidéki, camembertes, bármilyen)
2017. január 12. írta: Hajdu Imre Sarospatak

Töltött csirkemell (kijevi, felvidéki, camembertes, bármilyen)

dsc_8210.jpgAzzal aligha vitatkozhatunk, hogy Magyarországon a bármivel töltött csirkemell az egyik leginkább népszerű rántott hús. Karrierje emlékeim szerint az 1990-es évek elején kezdődhetett sajttal és sonkával töltött formában, ami azóta is töretlen. Kétféleképpen szokás elhelyezni benne a tölteléket, de ha a tökéletességre törekvés jegyében szép, egyforma húsokat szeretnének, amiből sütés közben nem folyik ki a töltelék, nem szúrjuk ki a hús oldalát és középen sem marad nyers, mutatunk egy harmadikat. Olyat, ahol nem felszúrni vagy kloffolni kell a csirkemellet, hanem sodrófával kinyújtani.     

Csirkemell töltése a felvidéki, kijevi és camembertes példáján 

1.) A csirkefalatoknál bemutatott módon egy késes aprítóban vágjuk pépesre a csirkehúst, de most csak sóval és őrölt borssal ízesítsük. 2.) Egy adagra számolva mérjünk ki 150-200 gramm húst, és formázzuk gömbbé. [Ne gyurmázzunk vele, mert nagyon ragad]. 3.) Terítsünk egy folpakkot a vágódeszkára és helyezzük a közepére a húsgombócot. 3.) Takarjuk be egy másik réteg fóliával és a képen látható módon sodrófával nyújtsuk elnyújtott kör alakúra. 4.) Húzzuk le a felső fóliát.  nyujtas_1.JPG5.) Helyezzük az elkészített tölteléket (40-50 g) a húsra úgy, hogy 1 cm mindkét oldalon szabadon maradjon. 6.) A fólia segítségével hajtsuk a töltelékre a hús két oldalát. 7.) Szintén a fóliát használva a képen látható módon tekerjük fel. Pont úgy, mint a töltött palacsintáknál. 8.) Jó szorosan a fóliába tekerve készítsük hengert, majd tegyük a fagyasztóba 15-20 percre vagy a hűtőbe egy órára.toltes_3.JPGAddig készítsük el a köretként javasolt paradicsom salátát: 1.) 100 g paradicsomot vágjunk kockára, egy szál zöldhagymát karikára. 2.) Sóval, őrölt borssal és fél ek olíva olajjal keverjük össze és tegyük hűtőbe.paradicsom_salata.JPG9.) Tekerjük ki a töltött csirkét a fóliából, és óvatosan (kézzel, hogy ne törjön meg), a szokásos módon panírozzuk be. Ha biztosra akarunk menni, a végeit duplán is panírozhatjuk10.) Hevítsünk 160 fokosra annyi olajat, hogy bőven ellepje. 11.) Süssük az egyik oldalát két percig, fordítsuk meg, majd a másikat is ugyanaddig. Végül egy ráadás percet is adjunk hozzá, így összesen öt perc sütési időre van szükségünk. [Mérjük az időt pontosan!]. 12.) Vegyük ki egy rácsra, csepegtessük le és tálaljuk ízlésesen!panirozas.JPG

egyforma.JPG

Itt használt töltelékek

1.) Felvidéki (szepesi): ugyanaz, mint a szepesi pirognál. Két tekercshez: 65 g főtt burgonya, 35 gr juhtúró, egy zöldhagyma zöldje vagy ugyanannyi snidling, Sózni nem kell.

2.) Kijevi (2 tekercshez): 80 g vaj, ízlés szerint petrezselyem zöld (szárított is jó lesz), negyed cikk fokhagyma, só, örölt bors. A szobahőmérsékletű vajat alaposan keverjük össze a többi hozzávalóval. Fóliában formázzunk két hengert és tegyük a hűtőbe. Ha megszilárdult, felhasználhatjuk.

3.) Camembertes (vagy bármilyen sajtos, egy tekercshez): vágjunk ki a sajtból egy 40 g-os téglalapot.        

dsc_7949.jpg

dsc_7963.jpg

dsc_7974.jpg

dsc_8194.jpg

Fotó: Gombos Levente 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskockas.blog.hu/api/trackback/id/tr3311990222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2017.01.13. 11:05:38

Én ugyan nem szeretem a csirkemellet ezért hidegen hagynak a csirkemelles receptek, de ezen a recepten elborzadtam :-(

A legjobb minőségű csirkehúsból darált húst csinálni, majd úgy tenni, mintha nem darált húst ennénk, az rettenetes.

tóninéni 2017.01.13. 11:42:08

@Pierr Kardán: Nekem meg pont tetszik, nem látok túl sok fantáziát egyébként a csirkemellben. Egy próbát mindenképpen megér, legfeljebb nem csinálok ilyet többször.

inebhedj - szerintem 2017.01.13. 12:30:02

A nyújtás után azért iktassunk be pár óra tejbeáztatásos pihentetést, hogy a legalább ennyire közkedvelt csizmatalp-állagtól megszabaduljunk.

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.13. 12:38:40

@inebhedj - szerintem:
Szerintem szükségtelen. Finom, puha lett azok szerint akik megették.

Townsend 2017.01.13. 13:36:21

@Pierr Kardán: Sztem is inkább klopfolni és úgy tölteni, ha már egyáltalán... Ettől a késes pépesítéstől és egyen formától gyári készétel jellege van, ami a gyerekeknek biztos tetszik, de más mentséget nem látok erre a "túlkezelésre".

Townsend 2017.01.13. 13:43:47

@inebhedj - szerintem: Inkább joghurtba áztatás egy éjszakára, szeletben van egészben, nem pépesen.

2017.01.13. 14:37:28

@Pierr Kardán: ha szerinted a csirkemell a legjobb minőségű csirkehús, akkor semmi se értesz hozzá.
Az se világos, hogy mit nem szeretsz rajta, hisz semmi íze, olyan lesz, amilyenre fűszerezed, kezeled.

Nincs ezzel a recepttel semmi baj.

@Townsend: szerintem nem baj, hogy uniformizált lesz a cucc, legalább könnyebb adagot számolni.

Pierr Kardán 2017.01.13. 15:14:16

@karandash: Tényleg nem értek a csirkemellhez, nem vitatom.

Ha nem a csirkemell a legjobb minőségű része a csirkének, akkor melyik része a legjobb?

funfun 2017.01.13. 15:55:09

A "kloffolás" gondolom klopfolás akar lenni.

Zephyrous 2017.01.13. 16:26:41

@Pierr Kardán: Miért baj, hogy ledarálja házilag a csirkemellet? Legalább tudja, hogy mi van benne: 100% csirkemell. Azért ne keverd már össze a bolti darált húsokkal, amiknél tényleg nem tudja az ember, hogy mi mindent beledaráltak...

onlame 2017.01.13. 16:37:12

@Pierr Kardán:
A csirke minden része ugyanolyan minőségű. A mell a legtisztább fehérjeforrás, de semmi íze nincs önmagában, amin persze könnyen lehet segíteni akár zöldfűszerekkel is. A combnak szerintem már van saját íze, amit szeretek is. Meg a belsőségeket (szív, máj, zúza) is. A nyak jó levesbe.

@Zephyrous:
Szerintem sincs ezzel probléma. A bélszínt is fel lehet aprítani és csinálni belőle tatárbifszteket. :)

toas 2017.01.13. 16:43:40

@Pierr Kardán:
A csont melletti részek. pl: baromfinál a szárny, sertésnél az oldalas

bandigyerek 2017.01.13. 17:19:53

@Pierr Kardán: Gondolom, a fasírttal, hurkával, kolbásszal semmi bajod..

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.13. 18:06:18

@Townsend: Ez egy remek technika hidd el. Nincsen csak töltött csirkemell jellege. Kérlek próbáld ki. Ha akkor sem tetszik, kifizetem a hus árát. :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.01.13. 19:23:47

Bár van benne petrezselyem, ez sajnos elborzasztó lett. Így elveszik a hús textúrája, ami nem kis részét adja az élménynek. Még szerencse, hogy vegeta nem került bele...

Én egyszer csináltam ping-ponglabda méretű és tökéletesen gömb formájú kijevi csirkét, abban volt truváj...

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.13. 19:34:40

@Before: Textúrája... Beszélsz itt zoldeket. :) a második bekezdésben foglaltakat meg hiszem ha latom...

Parajpuding 2017.01.13. 20:52:39

Múltkor egy műsorban egy ruszki étteremben is pont így csinálták a kijevit. Ott egy kis lime lé is került a fűszervajas töltelékbe. Én még anno felszúrt húsba töltéssel tanultam. De mindegy is. Szerintem a csirkemell aprítása, göngyölése így teljesen OK. A sok hozzászóló fotelszakács meg szórakoztat.
Before: látom a trendi szavakat már sikerült megtanulnod a mai gasztronómiából, mást nem nagyon :D
Pierr Kardán: elolvastad, amit írtál? A nem különösebben értelmes gondolatmenetedben éppen saját magad hitelteleníted :D
inebhedj: Kóstoltál már csizmatalpat? Annak tényleg ilyen az állaga? :D

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.13. 21:06:03

@Parajpuding: Azt hittem en talaltam ki. :( a citrom nem lehet rossz, a petrezselyemhez jól megy.

A fickó 2017.01.13. 22:15:55

Amúgy ezeket a tömeg termelt csirkéket tényleg érdemesebb ledarálni - konyhamalaccal. :D

laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu 2017.01.13. 22:35:36

örülök, hogy ezek szerint a népek argentin steaken és kobe marhán élnek, ha a csirkemell a szemét kategória :)
jópofa a recept, kipróbálom, bár a darálás miatt nekem is a gagyi mirelitek
jutnak eszembe, persze azok csak nyomokban tartalmaznak húst...

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.13. 22:55:42

@laptop szerviz:
Miért az jut eszedbe, amikor színtiszta csirkemellből készül? Ne idegesíts már komolyan mondom te is. :)

morph on deer 2017.01.13. 23:13:24

Valamilyen agymenés kapcsán a 4-5 milliméteresre klopfolt és nagyjából téglalap formájúra toldozott csirkemell lapot egy hasonló vastagságú, darált és hozzávetőleg kolbász ízűre fűszerezett (kis beledarált füstölt szalonnával azért csaltam.:) csirkemell réteggel kentem meg, majd felcsavartam mint a bejglit.
A végét nem kellett behajtanom, húst töltöttem hússal, nem olvadt semmi.
Természetesen fóliában, aztán hűtve, stb.

A panír ugyan nem jutott eszembe, - én baconba csavartam, - de így is nagyon mutatós és ízletes lett a végeredmény, az anyja nem ismerte volna fel szerencsétlen baromfit, sem látványban, sem ízben :)

PanelProli 2017.01.14. 09:44:38

@nagypapi: Abszolút igaza van! A töltött hús egészen más anyagú, mint a töltött darálthús.

Rövidesen olvassuk a töltött dagadó receptjét darált dagadóból. Remek lesz :-(

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.01.14. 11:11:14

@Hajdu Imre, Gombos Levente: Sajnos azzal elkéstünk pár évet, fotózás meg nem volt, legalább is én nem csináltam képeket, a vendégekről nem tudom. Talán egyszer, ha lesz kedvem, erőm, energiám, időm újracsinálni... Mivel akkoriban dolgoztam étteremben, hozzájutottam olyasmihez, ami kellett az általam kitalált megoldáshoz (bár lehet, hogy anélkül is ment volna), nameg egy pacojethez, amivel krém állagú petrezselyempürét tudtam csinálni.

A húspépbe amúgy még a mekiben is tesznek húsdarabkákat, hogy legyen valamilyen állaga. Ezt a pépesítést (lásd prád) egyébként az ipari húsfeldolgozáson kívül a csúcsgasztronómiában is használják, de ott általában valamivel lazítják és/vagy dúsítják a pépet (és jellemzően mousselinnek hívják).
Így készül például a harcsagaluska, ahol minél hidegebb halhúst jéghideg tejszínnel pépesítenek pár másodperc alatt, hogy ne melegedjen fel a cucc, majd ezt galuskákká szaggatva levesbetétnek kifőzik. De használtak Széll Tamás egyik tányérján is az előző versenyen (2013-ban, amikor tizedik lett), ott rengeteg ízfokozó bevitelére elsősorban, került bele például kisütött szalonna, pirított csirkebőr, fűszerek).

A fickó 2017.01.14. 11:41:07

@Before: Ha jól emlékszem, akkor Széll Tamásék zsírt és pecsenyelevet használtak tejszín helyett a mousselinbe - azért ez így még több ízt vitt be. Jó kis tányér lett az és még a Franciákat is megelőzték vele. Nemsokára megint szárnyasból főz - reméljük nem darálja le a mellét. :DDDD
A pirított/porított csirkebőr egyébként remek ízfokozó anyag, használom is töltelékekbe, mártásokba. Már csak azért is, mert a kiváló minőségű csirke (Beregi szabad tartású) minden részét illik felhasználni, máshoz nem pecsenyeléhez.
Mi volt az a különleges összetevő, csak nem Activa RM ?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.01.14. 12:12:11

@A fickó: ugyan nem ezen a márkanéven, de transzglutamáz volt, igen. :)

A fickó 2017.01.14. 13:08:07

@Before: Köszi, akkor jól éreztem. Nekem még van a mélyhűtőmben kevés tg - talán még használható. Tavaly nyáron sokat kísérletezgettem vele, de az sem Activa márkájú. :)

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.14. 14:15:48

@A fickó: Édes egykomám, tőlem aztán menőzhetsz itt, ameddig csak kedved tartja, de az azért egészen biztos, hogy a te nyersen felszolgált rántott csirkédhez képest ez a csirkemell csúcsgasztronómia.

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.14. 14:22:52

@Before:
Ez a krémes petrezselyempüré pedig érdekelne. Mesélj róla pls.

Hagyj már ezzel az állag dologgal, az isten áldjon meg. :) Nyilván más lesz az állaga, mint a kezeletlen húsnak, de összességében pozitívan jön ki a dologból (formálhatóság, egységesség, töltelék bentmaradása, a töltelékközeli húsrészek nem maradnak még csak véletlenül sem nyersek, a hús ízesítése. Puha és finom. Komolyan mondom, ha megyek Budapestre kedden, viszek neked (már ha ott laksz) :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.01.14. 15:21:47

@Hajdu Imre, Gombos Levente: jössz a helyi pempőgyárba? :D
Holnap egyébként Cordon Bleu-t csinálok, még meggondolom, hogy bevágjam-e a kutterbe a karajt... :)

A petrezselyempüré állati jó cucc. Akkor találtam ki, amikor azt a kijevit csináltam. Petrezselymes-citromos fűszervaj a csirkébe, krumplipüré és rá a petrezselyemkrém. Azt biztosan tudtam, hogy nem akarok semmilyen darabos állagú megoldást, de azt is, hogy ezt semmilyen házilagos megoldással nem fogom tudni elérni (arról nem is beszélve, hogy a próbálkozások teljesen tönkretennék a petrezselyem ízét). Szerencsére volt segítségem, kaptam egy fél literes pacojet edényt, amit telenyomtam lecsipegetett és blansírozott petrezselyemlevéllel, majd betoltuk az egészet -25 fokra egy napra. Másnap átküldték kétszer a pacojeten, a másodiknál szépen kikapirgáltam egy edénybe és ennyi. Átszűrtem szitán, kiszedtem annyit, amennyi a vacsorához kellett, a többit lefagyasztottam.
Gyönyörű sötétzöld, érintetlen, friss petrezselyemíz... Amíg tartott, ezzel csináltam például a borsófőzeléket, nagyon szép árnyalatú lett, jó ízes...
De ezt nem fogod tudni otthon reprodukálni sajnos. A pacojet egy brutális teljesítményű forgácsológép, ami a nagyon komolyan lefagyasztott cuccot aprítja atomi méretűre. A késnek kb 15 centi a mozgástere, de ezt kb fél perc alatt teszi meg, miközben tízezer fölötti fordulaton pörög.
(Csináltam vele amúgy zseniális bodzafagyit is...)

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.14. 15:37:21

@Before: a karajt kár lenne, szépen ki lehet verni. ez a módszer csak csirkemellel érvényes. :)

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.14. 15:41:10

@Before:
,még csak el sem tudom képzelni ezt a gépet, de a végeredményt igen. tényleg jó lehetett. én mondjuk a nyers petrezselyem levelet is hajlandó vagyok megenni. :) nagyon szeretem.

A fickó 2017.01.14. 17:18:26

@Hajdu Imre, Gombos Levente: Először is, nem vagyok a komád. :) Másodszor, sajnálom, ha te csak menőzésnek tartod azt, ha valaki nyitott a tisztességes, normális gasztronómia irányába, illetve ismeri, vagy szeretné megismerni az új konyhatechnológiákat. Azt is, ha te egy tökéletesre készített csirkecombot nyersnek gondolsz egy fotó alapján. :) Egy hús készültségi fokát nehogy már csak a színéből ítéljük meg. Ha már fotó, a Csirkefalatok bejegyzésedben jól láthatóan ketreces csirkemellből dolgozol, amit szintúgy ledarálsz. Biztos, hogy ez a csúcsgasztronómia? :D Én is készítek csirkefalatkát, de az kicsontozott szárnyközépből készül.

A fickó 2017.01.14. 17:26:51

@Before: A PACOJET 2, egy milla felett van, a NEMOX Frix Air, csak a fele. :) Egyenlőre még inkább a jobb alapanyagokra költök. :)

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.15. 08:16:09

@A fickó:
Pontosan tudom, hogy semmilyen rokonság nincs köztünk, ez amolyan ironikus megszólítás ebben az esetben. :)
Nem azzal van problémám, hogy nyitott vagy mindezekre, amit felsoroltál, az alapvetően tiszteletreméltó. Azzal van gondom, ahogyan mindezt teszed: nagyképűen, lekezelően és kioktatóan. Ezzel sem lenne, ha otthon a négy fal között (értsd: a receptjeid között) tennéd, mert semmi közöm hozzá, Itt viszont nem otthon vagy.
Örülök, hogy figyelemmel követed a Piroskockas receptjeit, kedves tőled, de addig nagyjából hasonló reakciókra számíthatsz tőlem, ameddig nem látom, hogy hozzászólásaid nem önmagad fényezésére szolgálnának. Konkrétan: itt van ez a töltési technika, amit akkor találtam ki, amikor az előző, csirkefalatos ételt készítettem. Azért jutott eszembe, mert az ilyen módon töltött csirkemellek méltán népszerűek, viszont sütéskor rendkívül érzékenyek: nagyon könnyen kifolyhat a töltelék, középen nyersek maradhatnak és korántsem lesznek méretazonosak. Ha így készítjük, akkor a húst közvetlenül is ízesíthetjük a töltelék mellett, tudjuk, hogy miből készült, hiszen mi vettük meg a boltban, esztétikai értelemben semmi kifogás nem érheti és a tartalma is ott marad, ahová tettük. Ahogy before írta negatívumként, az állaga más lesz, de ez szerintem a sok pozitív hozadék mellett csekély (hozzátéve, hogy engem - és akik kóstolták számosan - nem zavar.)
Nos, amikor egy újító és jobbító javaslatról csak annyi jut eszedbe, amiket ide írtál, az nem erről a receptről szól, hanem rólad. Korábbi hozzászólók írták, hogy rossz ez úgy ahogy van, (mert ugyebár az a híres textúra :), de ők legalább vették a fáradságot arra, hogy gondolkozzanak és javasoljanak példásul a csirkemell tejbe vagy joghurtba áztatását (meg is fogom próbálni, ha legközelebb készítem).
A rántott csirkéd tökéletességével és a te tévedhetetlenségeddel nem akarok foglalkozni, az egyszerű riposzt volt.
A kicsontozott csirkeszárnyközepes falatjaid is finomak lehetnek, de felhívom a figyelmed arra, hogy le kell darálnod (az meg milyen undorító tömegtermelésre hasonlít már).
Kérem kapcsolja ki.

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.15. 08:20:12

@Before:
Majd ha lesz egy éttermem, veszek :) vigyek kóstolót? (ezt elsunnyogtad:)

A fickó 2017.01.15. 15:18:33

@Hajdu Imre, Gombos Levente: Azon azért lehetne vitatkozni, hogy ki tolja nagyobb arccal a tutit a posztjaiban. Gondolok itt többek között a „Csirkepaprikás posztra”. Majd mindezek után elkészíted a 2 db tömegtermelt csirkecombból az igazi csirkepaprikást. :D Mivel járok erre a fesztiválra és végig is kóstoltam azokat a bizonyos „csirkepaprikásokat” el kell mondjam, hogy rengeteg jó elgondolással lettem gazdagabb. Nem beszélve, a profi séfekkel történő tanulságos beszélgetésekről. Ja, és ha már itt tartunk, a jó csirkepaprikás minimum egy egész szabadtartású csirkéből kell, hogy készüljön. :)
Sok gasztroblogot nézegetek időnként, főleg, mert kíváncsi vagyok, merre tart az otthoni gasztronómia. Sajnos eléggé siralmas a, közízlés és a helyzet ebben ügyben – elég csak a külföldi ilyen oldalakhoz hasonlítani. Nálunk rengeteg a rossz alapanyagokból, rossz konyhatechnológiával készült étel, élen a kedvencemmel a túlkészítéssel. Jól főzzük meg vazze, abból baj nem lehet hozzáállással, az emberek rengeteg tápanyagtól vonják meg magukat. De ez csak egy példa.
Visszatérve a poszt témájára, egy szóval nem kritizáltam a ételed, mint mások, csak viccesen (hangulatjel) és általánosan leszögeztem, hogy szerintem, hogyan darálnám le a tömegtermelt csirkemellet. A többi hozzászólásomat az utóbbi kivételével nem is neked címeztem. Ha a témával kapcsolatban hozzászóltam volna, biztosan azt kérdezem meg, hogy miért a csirkemell. Szerintem csirke egyetlen része darálható és az a kiinazott comb. Ez már kellően ízes darab, nem beszélve, hogy olcsóbb, kellően zsíros és szaftosabb is marad a készítés után.
A gond az, hogy aki már evett jól elkészített kijevi csirkemellet, ami egyébként családom kedvence, annak nem a "töltött csirke fasírt" jut eszébe, egyszerűen mert más műfaj, más szerkezetű (itt direkt nem használtam a textúra szót), emiatt más szájérzetű, ízű. Az a szerencsétlen semleges (itt is direkt nem használtam a neutrális szót) ízű csirkemell ebben az ételben jól meg tudja mutatni a szépségét, főleg, mert az ízes vaj nem engedi kiszáradni sem. Szvsz, ha lehet ne darájjuk le. :D
Azon is csodálkozom, hogy még nem hallottál arról, hogy a rántott csirke és pulykamellet általában tejbe, avagy fokhagymás tejbe áztatják. Én nem, mert nem készítek ily módon rántott csirkemellet. Viszont csirkecombokat szoktam íróban pácolni és ezt akár ki is próbálhatod.

A szárnyközepeket, ami szerintem a világ legjobb ízű csirkefalatkája természetesen nem darálom. Ha érdekel én így készítem:

afickofakanallal.blog.hu/2013/03/03/csirkeszarny_nuggets_sultkrumplival#more5114805

Hajdu Imre Sarospatak 2017.01.15. 15:25:47

@A fickó:
Tedd meg, hogy máskor az adott ételhez tartozó megjegyzéseidet oda írod. Innen törölni fogom, mert nem erről szól. Azzal kapcsolatban leírtam amit akartam, ami többek között rólad is szól... A nyers csirkéd óta pont nem érdekelnek a tökéletes receptjeid. Na szevasz.

2017.01.17. 09:44:31

@Pierr Kardán: mondjuk azok, amikben húsbázisok vannak, ízanyagok, amikből önmagában is készülhet (kevés fűszerrel) finom kaja.
Én sok csirkemellet eszem, mert szuper fehérjeforrás, meg olcsó, de sose gondoltam rá úgy, mint szuper minőségű ételre. Semleges, könnyű bánni vele, aki nem szeret csontokkal bíbelődni, annak főleg bejön.
De ha le akarom beszélni a bugyit egy csajról, akkor nem csirkemellet készítek neki. Vagy ha igen akkor thai curryben, gong bao csirkében jó fűszeresen. De ez a kijevi megoldás is jó, legalább a vaj miatt nem száraz így a csirke.

K úr 2017.01.21. 09:14:56

Egyetértek azokkal, akik fenntatrtásokat fogalmaztak meg a pépesítés kapcsán. A fotós minden igyekezete ellenére már a látványa is émelyítő ennek a gasztronómiai borzalomnak. Az íze nyilván fűrészpor.

Pierr Kardán 2017.02.03. 13:52:45

Úgy látszik, hogy tényleg énbennem van a hiba, mert ez a recept lett a legnépszerűbb a blogon a Top25-ös listát elnézve...

Hajdu Imre Sarospatak 2017.02.03. 15:06:49

@Pierr Kardán: Sokan lattak, igen, de az nem hiszem hogy mérvadó lenne. Attol függ h mennyi ideig van kint az indexen... Azóta készítettem kozkivatra, változatlanul izlik, sot kifejezetten jobb ízű a hús a direkt fuszerezes miatt. Próbáld ki, legfeljebb megeszi a kutya, ha nem izlik, de egy próbát megér szerintem.

Pierr Kardán 2017.02.03. 22:23:01

Madárinfluenza van, csirkét most nem eszünk, a hétvégén nyúlgerinc lesz fűszeres vajban sütve :-))

Hajdu Imre Sarospatak 2017.02.04. 08:48:47

@Pierr Kardán: Legalabb hamar megvan, nem kell vele sokat vesződni :)